شرکت‌های تعاونی نقش مهمی در بازاریابی محصولات عشایری ایفا می‌کنند
شرکت‌های تعاونی نقش مهمی در بازاریابی محصولات عشایری ایفا می‌کنند

مدیرکل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور از برنامه ریزی برای رونق تشکل های عشایری خبر داد و گفت: شرکت‌های تعاونی عشایری با ارائه خدمات متنوع و ایجاد شبکه‌های بازاریابی قوی، به بهبود وضعیت اقتصادی عشایر و افزایش فروش محصولات آن‌ها کمک شایانی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری جزمان؛ “بیژن زیلایی” در نشست با مدیران شرکت‌های تعاونی عشایری ایلام با بیان اینکه این شرکت‌ها با ایجاد همکاری و هماهنگی بین اعضا، امکان رقابت در بازارهای بزرگتر را فراهم می‌کنند،افزود: شرکت‌های تعاونی عشایری در بازاریابی محصولات و بهبود وضعیت اقتصادی نقش حیاتی دارند و توسعه تعاونی‌ها، یکی از راهکارهای اصلی رونق اقتصادی و حفظ تولیدات بومی جوامع عشایری است.

وی با اشاره یبه اینکه شرکت‌های تعاونی عشایری با ارائه خدمات متنوع و ایجاد شبکه‌های بازاریابی قوی، نقش به سزایی در ارتقای سطح زندگی عشایر ایفا می‌کنند،اظهار داشت: این شرکت‌ها با ایجاد هماهنگی بین اعضا، فرصت رقابت در بازارهای بزرگ‌تر را فراهم می‌کنند که این امر به افزایش فروش و درآمد عشایر منجر می‌شود.

مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر کشور از برنامه‌ریزی برای رونق تشکل‌های عشایری خبر داد و گفت: حمایت از این تعاونی‌ها، یکی از اولویت‌های اساسی به منظور ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد این قشر از جامعه است.

همچنین مدیرکل امورعشایر استان ایلام در این نشست گفت: اتحادیه‌های تعاونی عشایری و تشکل های عشایری با انجام فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی متنوع، نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه عشایری ایفا می‌کنند.

“محمدجواد خانزادی” افزود:عرضه محصولات ارگانیک عشایر به بازار یکی از راه‌های مؤثر برای افزایش درآمد عشایر و توسعه اقتصادی مناطق عشایری است. محصولات ارگانیک به دلیل طبیعی بودن و عدم استفاده از مواد شیمیایی، در بازارهای داخلی و بین‌المللی تقاضای بالایی دارند .

وی اظهار داشت: برندسازی محصولات عشایری، راهکار دیگری است که می‌تواند به بهبود معیشت عشایر، حفظ فرهنگ و هویت آن‌ها و تقویت اقتصاد محلی کمک کند. تلاش برای آموزش و توسعه زیرساخت‌ها، می‌توان جایگاه این محصولات ارزشمند را در بازارهای داخلی ارتقا داده و آینده‌ای روشن برای جامعه عشایری رقم زد.

مدیرکل امورعشایر استان ایلام با بیان اینکه عرضه محصولات ارگانیک به بازار، یکی از راهکارهای مؤثر برای افزایش درآمد و توسعه اقتصادی این مناطق است،تصریح کرد:محصولات ارگانیک عشایر، به دلیل کیفیت بالا و عدم استفاده از مواد شیمیایی، در بازارهای داخلی و بین‌المللی طرفداران بسیاری دارند.

خانزادی همچنین بر اهمیت نشان تجاری محصولات عشایری تاکید کرد و افزود: نشان تجاری به حفظ فرهنگ و هویت عشایر کمک کرده و اقتصاد محلی را تقویت می‌کند.

وی تاکید کرد: استان ایلام دارای ۱۵ شرکت تعاونی عشایری فعال در زمینه‌های مختلف از جمله توزیع آرد، نهاده های دامی شامل جو و کنسانتره، نفت، سیلندر گاز، کارگزاری بیمه تامین اجتماعی روستائیان و عشایر، خرید پشم، برگزاری نمایشگاه های عشایری، راه اندازی دهکده گردشگری عشایری، راه اندازی فروشگاه‌های عشایر بازار، خرید قراردادی تولیدات گوشتی و لبنی عشایر و تولید محصولات دامی، کشاورزی است.

  • نویسنده : ایرج ملکی